About Me

My Photo
ALIFALFI
Kami adalah pengedar sah SHAKLEE SID 894763
View my complete profile
Powered by Blogger.

PM/SMS

019-5889416/012-5404687

FANPAGES

ALIFF CORNER

KELEBIHAN ESP UNTUK PESAKIT DIABETES

Posted by ALIFALFI Saturday, April 21, 2018

So pagi ni Aliff nak share sikit pasal ESP untuk pesakit DIABETES

1. SOYA BUKAN GMO
Perkara utama yang perlu diambilkira adalah jenis soya yang digunakan. Pastikan soya adalah dari tanaman yang tidak diubah secara genetik.

2. RENDAH INDEKS GLISEMIK
Soya dicernakan dan diserap secara perlahan-lahan lalu peningkatan gula dalam darah tidak terlalu mendadak dan pelepasan hormon insulin juga sedikit demi sedikit. Maksudnya pankreas tidak terlalu terbeban untuk hasilkan insulin.


3. ASID AMINO YANG LENGKAP
Dalam asid amino yang terkandung dalam soya, ada sebatian arginine yang membantu mengurangkan sensitiviti badan terhadap insulin dan menaikkan toleransi terhadap gula.

4. TIADA KANDUNGAN LAKTOSA
ESP bukan sahaja dijamin tiada kandungan laktosa (gula), malahan juga tiada emak dan kolestrol. Pengambilan ESP selama 12 minggu berturut menunjukkan pengurangan paras LDL kolestrol jahat. Ini bermakna paras kolestrol LDL dapat dikawal secara sihat.
5. Dibuktikan dengan Landmark study
Berdasarkan Landmark study dari University of California, Berkerley menunjukkan pengamal suplemen Shaklee mengalami masalah diabetes adalah peratus paling rendah.
Jadi, jom kita amalkan ESP setiap hari.

berminat?...Jom dapatkan dengan Aliff 0195889416 sempena PROMOSI APRIL ni. Rugi tak grab cep-cepat tau. Boleh buat stok untuk family


0 comments

Post a Comment

FEATURED VIDEO

Followers