About Me

My Photo
ALIFALFI
Kami adalah pengedar sah SHAKLEE SID 894763
View my complete profile
Powered by Blogger.

PM/SMS

019-5889416/012-5404687

FANPAGES

ALIFF CORNER

TIPS BERPUASA BAGI IBU MENYUSU

Posted by ALIFALFI Friday, April 20, 2018

Mesti kaum Ibu menghadapi masalah yang ni kan bila time puasa? Pening dan penat melayan karenah anak-anak sambil puasa. So Aliff ada beberapa tips berpuasa bagi ibu-ibu yang menyusu

TIPS BERPUASA BAGI IBU YANG MENYUSU

1. Waktu sahur, ambil makanan yang berat seperti nasi dan WAJIB makan kurma untuk bekalan tenaga yang lebih lama. Dan berusahalah untuk sahur pada masa yang lewat seperti dianjurkan supaya ibu tak terlalu lapar.
2. Selepas sahur (sebelum masuk subuh), boleh mengepam untuk sesi pertama. Dan sekiranya ada masa lagi sebelum azan, minumlah segelas air suam selepas mengepam.
3. Sesi mengepam lakukan macam biasa waktu bekerja (3-4 jam sekali).
4. Bila balik rumah, sekiranya betul-betul tak larat, boleh berikan EBM kepada baby (dengan bantuan suami atau orang lain). 
5. Masuk waktu berbuka, makanlah kurma dahulu kerana kurma memberikan tenaga yang lebih cepat. 
6. Minum air yang mencukupi pada waktu malam untuk menggantikan bendalir dalam badan yang telah digunakan. Bawa botol air sentiasa (sambil tengok tv/letak tepi katil) supaya mommies ingat sentiasa untuk minum. Ini adalah penting untuk pastikan bekalan air dalam badan mommies mencukupi sewaktu berpuasa keesokan hari.
7. Dan mommies boleh mengepam pada waktu malam untuk bekalan stok keesokan hari. 
8. Mommies jugak boleh ambil set Menyusu Shaklee yang terdiri daripada
1. ESP
2. Performance Drink
3. Meal Shake
4. Alfalfa
Bagi memberi tenaga ketika bepuasa, susu menjadi lebih banyak dan mommies akan rasa kenyang walaupun baby menyusu badan.
Dan ingatlah mommies tentang satu perkara: kalau susu mommies DROP sebenarnya bukanlah disebabkan faktor mommies berpuasa tu.
Tapi disebabkan mommies rasa letih terutama bila baru nak mula berpuasa dan menyebabkan hormon oksitosin (salah satu hormon susu) juga drop.
Jadi sangat penting untuk mommies kekal bertenaga, bersahur, minum air yang mencukupi sepanjang malam & kurangkan pengambilan makanan-makanan yang akan mengurangkan air dalam badan seperti; kafein, makanan yang terlalu berminyak, dan makanan pedas.
Ini sahaja tips semoga beri manfaat kepada mommies semua 😍
Jika mommies nak dapatkan set menyusu sepanjang berpuasa. Meh whatsapp Aliff 😍😍😍
💜Free consultation
💜Free postage
SELAMAT BERPUASA!
Kredit to Siti Norfarahin

So kalau berminat untuk dapatkan SET MENYUSU SHAKLEE ni bolehlah risik dengan Aliff 0195889416 ya


0 comments

Post a Comment

FEATURED VIDEO

Followers