About Me

My Photo
ALIFALFI
Kami adalah pengedar sah SHAKLEE SID 894763
View my complete profile
Powered by Blogger.

PM/SMS

019-5889416/012-5404687

FANPAGES

ALIFF CORNER

SET DIABETES SHAKLEE UNTUK MENGURANGKAN MASALAH DIABETES

Posted by ALIFALFI Tuesday, December 17, 2013

Persatuan Diabetes Amerika menganggarkan bahawa diabetes menyebabkan lebih 100,000 kematian, 54,000 amputasi, dan lebih 20,000 kes buta setiap tahun. Buta adalah dua puluh lima kali lebih ramai di kalangan pesakit kencing manis berbanding dengan mereka yang tidak mempunyai penyakit kencing manis. Jika trend semasa berterusan, maka diabetes akan melebihi kedua-dua penyakit jantung dan kanser sebagai punca utama kematian.


Pesakit kencing manis cenderung untuk mempunyai tahap glukosa darah yang tinggi. Tahap gula dalam darah dikawal oleh insulin, yang menjana penggunaan karbohidrat. Insulin menyebabkan sel-sel badan untuk menyerap glukosa dari darah. Glukosa ini yang kemudiannya digunakan sebagai bahan api untuk fungsi sel.

TANDA-TANDA KENCING MANIS

Banyak gejala kencing manis termasuk kencing meningkat, meningkat dahaga dan kelaparan, naik berat badan yang drastik secara tiba-tiba, penglihatan kabur, penyembuhan luka sangat lambat, kulit kering dan gatal, jangkitan sentiasa berulang-ulang, keletihan tiba-tiba dan sakit kepala. Berkenaan dengan kencing manis, gejala-gejala ini juga boleh disebabkan oleh banyak faktor-faktor lain. Amat digalakkan bahawa sesiapa yang mempunyai gejala-gejala yang berkaitan seperti disebutkan di atas perlu diuji secepat mungkin.

BAGAIMANA SET DIABETES SHAKLEE MEMBANTU PESAKIT DIABETES?


ESP
SOYA HORMON TUMBUHAN: Menggalakkan penghasilan hormon Insulin


GLA
Agen Anti-keradangan, membantu mengurangkan kesakitan saraf yang dialami oleh pesakit diabetes


VITA LEA
Kekurangan Chromium kebiasaan terjadi kepada pesakit diabetes jenis 2 dan menyebabkan pengambilan gula ke dalam sel menjadi kurang efektif

ZINC
Diperlukan untuk penyembuhan luka

TIPS MUDAH

Satu tip yang sangat mudah untuk pesakit kencing manis untuk diingat ialah senaman akan menyebabkan badan anda untuk memproses gula dengan lebih pantas dan secara automatik gula akan lebih rendah dalam darah. Lebih banyak bergerak, lebih cepat badan anda akan menggunakan glukosa. Penting bagi individu yang mempunyai diabetes untuk diperiksa oleh doktor sebelum memulakan program senaman.

Mereka yang menghidap diabetes boleh mendapat risiko hypoglisemia (kurang gula dalam darah) terutama bagi mereka yang mengambil suntikan insulin. Tips latihan umum untuk kencing manis adalah seperti berikut:

1) Mendapatkan rehat yang mencukupi semasa latihan untuk mengelakkan tekanan darah tinggi.
2) Gunakan latihan impak yang rendah dan mengelakkan mengangkat berat.
3) Sentiasa bersedia dengan makanan yang banyak karbohidrat.

Jika paras gula dalam darah terlalu rendah, individu mungkin terasa pening, keliru, lapar, dan menjadi sangat marah. Pengambilan snek karbohidrat atau minuman akan menamatkan gejala-gejala ini dalam tempoh yang singkat.

Sebelum menggunakan pelan senaman, penting untuk tahap gula darah diuji. Paras glukosa juga perlu diuji sebelum, semasa dan selepas senaman atau apa-apa aktiviti fizikal yang berat. Dalam tempoh rehat, adalah penting untuk pesakit kencing manis mengambil karbohidrat yang tinggi untuk mengelakkan hipoglisemia.

Hubungi saya untuk Konsultasi PERCUMA dan TAWARAN HARGA yang MENARIK !!!

Website : http://myvitamin4u.blogspot.com
FaceBook : Aliff Hashim
Fanpage: Aliff Corner
Phone, sms: 019-5889416/012-5404687
Shaklee ID : 894763

1 Responses to SET DIABETES SHAKLEE UNTUK MENGURANGKAN MASALAH DIABETES

  1. terimakasih, tulisan nya sangat menambah wawasan saya, semoga admin diberikan kesehatan selalu sudah berbagi manfaat

     

Post a Comment

Blog Archive

FEATURED VIDEO

Followers